• Nederlands

Wat betekent het coronavirus voor onze dienstverlening?

Laatste update: 26 november 2020

De gezondheid van onze klanten en medewerkers staat bij ons op nummer 1 en we volgen daartoe graag de richtlijnen van RIVM en Overheid op.

Hiertoe brengen wij speciaal onder de aandacht:

Kantoorbezetting
Conform het advies van het RIVM laten wij onze medewerkers zoveel als mogelijk thuiswerken. Zij zijn uiteraard telefonisch en per mail bereikbaar. De werkzaamheden gaan, mogelijk in aangepaste vorm, gewoon door.

Afspraken op onze kantoren indien noodzakelijk en mogelijk
Onze kantoren blijven met een minimale bezetting voorlopig gewoon open op de normale openingstijden. Is een bezoek aan ons kantoor noodzakelijk, dan vragen wij u uiteraard om de voorschriften van het RIVM in acht te nemen. Indien u klachten heeft, zoals verkoudheid, verhoging of plotseling verlies van smaak of reuk, dan verwachten wij dat u niet komt en de afspraak vooraf annuleert.

Bijna altijd zijn er goede alternatieven voor een gesprek op kantoor te organiseren. Wij hebben als uitgangspunt overleggen/ bijeenkomsten per telefoon of middels video conferencing door te laten gaan en alleen in uiterste nood uit te stellen.

Mocht een bezoek aan ons kantoor noodzakelijk en mogelijk blijken vragen wij u navolgende op te volgen:

  • Draag een mondkapje bij binnenkomst: op het moment dat u een vaste zitplaats heeft, kan het mondkapje afgezet worden. Wanneer vervolgens wordt opgestaan om bijvoorbeeld naar het toilet of naar buiten te gaan, dient het mondkapje weer te worden gedragen.
  • Houd minimaal 1,5 meter afstand en geef geen handen
  • Was of desinfecteer uw handen zodra u binnen komt.
  • Nies of hoest in uw elleboogholte.
  • Gebruik papieren zakdoekjes en gooi die direct weg.
  • Was na gebruik van zakdoekjes uw handen.

Op alle vestigingen van vb&t Groep zijn conform de richtlijnen van het RIVM aanpassingen aangebracht aan onze receptie en vergaderruimtes. Zo zijn er schermen geplaatst om verspreiding van het COVID-19-coronavirus te voorkomen. Zo kunnen wij u nog steeds ontvangen, maar op gepaste afstand!

De wachttijden aan de telefoon kunnen langer zijn

Zoals hierboven aangegeven werken vrijwel alle collega’s momenteel thuis. Wij doen er alles aan om u te woord te staan, maar mogelijk zijn de wachttijden aan de telefoon langer dan u van ons gewend bent. Wij hopen dat u daar begrip voor heeft.

Waardebepalingen, bezichtigingen en woninginspecties gaan door indien mogelijk
Waardebepalingen, bezichtigingen, woninginspecties, opleveringen gaan gewoon door mits er niemand ziekte verschijnselen heeft. In dat geval moet er in goed onderling overleg een praktische maar verantwoorde oplossing gezocht worden.

Wij sturen geen collega’s die klachten hebben op pad. Heeft u klachten (zoals verkoudheid, verhoging of plotseling verlies van smaak of reuk, geef dit op voorhand telefonisch door aan degene met wie u een afspraak heeft, zodat de afspraak verzet kan worden of door een familielid, kennis of vriend van u worden overgenomen Als wij bij u aan de deur staan en u heeft klachten dan besluiten wij om niet bij u naar binnen te gaan en de afspraak te verzetten.

Vergaderingen VvE’s

De besturen van de VvE’s waar nog een ALV dient plaats te vinden, worden door ons gecontacteerd om een en ander met elkaar af te stemmen. Het bestuur is te allen tijde leidend inzake het wel of niet door laten gaan van een algemene ledenvergadering. Uiteraard worden bij vergaderingen alle voorschriften van de Rijksoverheid door ons in acht genomen.

Prioritering reparatie verzoeken
Indien u als lid van een vereniging van eigenaars of huurder van een woning een reparatieverzoek/storing meldt, nemen wij deze aan en zullen wij deze administratief zoals gebruikelijk afwikkelen. U kunt alle storingen gewoon melden dus. Indien deze melding tot een opdracht aan uitvoerende bedrijven leidt zullen wij deze opdracht verstrekken aan uitvoerende bedrijven. Uitvoerende bedrijven hebben ieder een eigen coronabeleid waarbij de strekking doorgaans is dat prioritering wordt gegeven aan de opdrachten met de hoogste urgentie. Minder urgente opdrachten zullen doorgaans later dan gewoonlijk worden uitgevoerd. In algemene zin geldt ook voor uitvoerende bedrijven dat zij geen medewerkers met klachten sturen en zij ook van u verwachten tijdig aan te geven als u klachten heeft. Wij vragen uw medewerking en begrip in deze.

Kijk voor meer informatie en het laatste nieuws op de website van het RIVM.